Nyt se blogin pitäminen sitten alkaa. Jos joku olisi minulle viikko sitten sanonut, että viikon päästä aloitat blogin pitämistä. Olisin luultavasti sanonut ei ikimaailmassa. Miksi sitten kirjoittelen? Suurin syy on varmasti se, että olin jo kauan pohtinut mistä oikein blogin kirjoittamisessa on kysymys ja ennen kaikkea miten kaikki toimii. Siksi lähdin leikkiin mukaan. 

Kuva otettu viime syksynä Kagasniemellä Puulaveden rannalta

509855.jpg

Olen tämän viikon lomilla ja tottakai ilma on surkea. Olin ajatellut peseväni ikkunoita mutta sekin taitaa jäädä ajattelun tasolle ainakin silloin jos ilmat ei parane. Huono ilma ei minua muuten onneksi haittaa aina sitä sisälläkin tekemistä riittää. On keskeneräisiä käsitöitä kuten villasukat, salomoninsolmu huivi ja muutama ristipistotyö. Korttien askartelussa on ollut aika pitkä luova tauko. Joulukorttien teko imi minusta mehut ja inspiraatiokin on hukassa.

 skannaa0018.jpg   skannaa0006.jpg

Viime viikolla kaivelin jo tarvikkeet esille ja sain tehtyä kokonaiset kaksi korttia ja siihen se sitten se tekeminen tyssäsi. Olen 3d aihioita leikellyt ja koonnut eli nyt niitäkin olisi saatavilla kunhan se korttien teko vaan maistuisi.

Perheemme on myös odottavalla kannalla. Vanhempi koirani on viimeisillään ja laskujen mukaan pentu/pennut pitäisi syntyä minä päivänä tahansa. Lämpöä olen mittailut lauantaista asti mutta vielä lämpö ei ole laskenut 37,1 asteiseksi. Kunhan se lämpö laskee tälle tasolle niin silloin pentujen pitäisi syntyä noin vuorokauden sisällä. Parhaillaan tuleva äiti makaa jalkojeni juurella tietämättömänä häntä kohta kohtaavasta uudesta ihmeellisestä asiasta. Kuvassa oikealla tämä odottava äiti Fanni ja vasemmalla Monna.

monna.jpgfanni.jpg

Olen viime päivät luunnellut Kirkan levyä Kaikki parhaat 1967 - 2007. Ihan tuli haikea mieli ja samalla surullinenkin. Olihan Kirka nuoruusvuosieni idoli. Levyä kuunnellessa ei voi kuin ihailla kaverin upeita tulkintoja. Oma suosikkini on ehdottomasti Leija mutta huonoksi kakkokseksi ei jää Kaksin rannalla yksinäiset.