Vietin koko loman Kangasniemellä. Mitä nyt välillä käytiin kotona kääntymässä. Sää oli erittäin epävakainen mutta meikäläistä se ei haitannut. Saatiin ihan kivasti taas paikkoja kuntoon. Sateisina päivinä sai sitten hyvällä omallatunnolla laiskotella. Koiratkin osasivat nauttia kesästä. Fannin saattoi löytää sängystä ja Monnan pihalta.
kuva017.jpg kuva005.jpg

Tuli käytyä myös kalassa. Muikkusaaliit eivät olleet kovin suuret mutta aina syömään päästiin
           kuva004.jpg
ja kantarelleja löysin ihan kivasti.
kuva060.jpgkuva062.jpg

Istutuspuuhissakin olin. Sain todella edulliseti taimia. Pensaiden hinnat oli 2 euroa ja perennat 1 euroa. Ostin mm. norjanangervoja (6), pensashanhikkeja (12), köönnöshortensijoita (3), villiviinin (1), mongolianvaahteroita (2) jne. Paljon tuli hankittua kun kerran halvalla sai. Maksoin muuten mongolianvaahteroistakin vain 2 euroa kappale.
Noin kilometrin päästä mökistämme löytyy myös puutarha ja sieltä olen ostanut kesäkukat. Onneksi heiltä saa vain näitä kesäkukkia.
          kuva002.jpg

Tein myös torilla löytöjä eli ostin kolme käsityökirjaa. Ihan kun minulla ei niitä jo olisi.
kuva047.jpg kuva051.jpg
Lehtiä selatessani löysin niistä mielenkiintoisia ohjeita.
kuva052.jpgkuva053.jpg
Näistä tulee mieleen 70-luku.

Siivotessani nurkkia löysin lisää omia neulelehtiä. Ohessa yhdet kappaleet kutakin lehteä.
kuva039.jpg kuva025.jpg
kuva028.jpgkuva030.jpg

Tuo Pingouin lehti oli todella hyvä. Varsinkin lehden vauvanumerot oli todella mainioita ja niistä lehdistä olen pojalleni paljon neulonut.
       kuva040.jpg

Filatura di Crosa lehti oli sen aikakauden tuote. Lehdestä ei vamasti tänä päivää voisi toteuttaa mitään. Marks ja Kattens lehti oli todella hyvä lehti ja se tulikin minulle aina kotiin. Siitä lehdestä pidin todella paljon. Lehdistä voisi tänäänkin toteuttaa vaikka kuinka monta juttua.
      kuva031.jpg
Lehden julkaiseminen lopetettiin muistaakseni joskus 80-luvun puolivälissä ja tilalle tuli tämä Ide Journalen. Sekin minulle tuli aina kotiin. Ide Journalen poikkesi tästä Marks ja Kattens lehdestä aika paljon. Lehden sisältö oli paljon monipuolisempi. Ei ollut vaan neuloksia ja virkkauksia vaan todella mielenkiintoisia artikkeleita käsillä tekijöistä. Esimerkkinä tämä artikkeli missä kerrotaan Haapsalun neulotuista huiveista.
kuva035.jpgkuva036.jpg

Lisäksi löysin ja kadotetuksi luulleen mallilehtisen. Tämän luulin todella kadottaneeni ja voitte uskoa, että olin onnellinen kun löysin sen. Olen saanut tämän kirjasen henkilöltä, jolta opin käsitöiden saloja. Siksi tämä kirjanen on minulle erittäin rakas.
kuva042.jpg
kuva045.jpg

Käytiin me yhtenä päivänä Jyväskylässä ja meikäläinenhän sitten suuntasi kulkunsa Askartulupuoti Piiaan. Sieltä tuli kotiin tuliaisina taas jotain askartelutavaraa. Mielenkiintoisin löytöni oli kyllä nämä uudet tarra tuttavuudet.
kuva023.jpg

Loma meni mielestäni aivan liian nopeasti. Muutaman päivän olen jo ollut töissä ja kaipailen todella paljon takaisin maalle. Onneksi tuo viikonloppu lähestyy ja perjantaina auton nokka suuntaa kohti Kangasniemeä.