Eilen illalla tuli taas pitkästä aikaa seurattu Euroviisuja. Pakkohan niitä on katsoa kun ne kerrankin meille tänne Suomeen saatiin. Satuin viime vuonna olemaan Tallinnassa kun Suomi euroviisut voitti. Hotellisamme oli aivan uskomaton tunnelma ja ilo oli voiton varmistuessa katossa. Tulihan voiton kunniaksi myös juotua kuohuviiniä oli se niin uskomaton saavutus. Siinä hötäkässä unohtui kaikki edellisten vuosien pettymykset. Ja millä äänivyöryllä tämä voitto saatiin. Se se vasta hienoa olikin.

Eilinen ohjelma meni mielestäni tosi hyvin. Juontajat osasivat hyvin tehtävänsä ja molemmat väliaikanumerot olivat kummatkin minun makuuni. Vähän eksoottisia mutta ei liian eksoottiset. Odotan milelenkiinnolla lauantain loppukilpailua.

Olen muuten netissä käynyt näitä esittelyvideoitakin katselemassa ja kuuntelemassa. Oma ehdoton suosikkini tänä vuonna on Turkin kappale. Siinä on mukava rytmi ja kuitenkin siinä kappaleessa on myös sitä oman maan itämaista musiikkia. Toinen kappale johon olen viehättynyt on tämä Romanian kappale. Siitäkin kappaleesta löytyy myös sitä oman maan muksiikkia, joka minun mielestäni on hyvä juttu. Ei Venäjän kappale myöskään ole mitenkään huono. Taitaa olla ensi kesän yksi disko suosikkeja. Ruotsin kappale taas on sitä euroviisu humppaa jota on vuosien varrella useasti saanut kuulla. Jokin vanha kappale minulle kertosäkeestä tulee mieleen. Voittosuosikkihan tämä kappale taitaa olla mutta minä en siitä pidä. Suomen kappale on ihan ok. Mutta valitettavasti vaan ei ole minuna makuuni.