Miksi? Olin mukana auttamassa kavereittemme karanneen koiran löytämisessä.

Koira karkasi viime lauantaina ja oli siis kadoksissa kokonaiset neljä päivää. Kyseessä on 12 vuotta vanha koira. Miksi koira katosi jää epäselväksi. Koira oli jäänyt kaverimme isän hoiviin. Lauantai aamulla se oli vielä syönyt mutta sen jälkeen se katosi. Sunnuntaina mieheni veli kertoi nähneensä koiran juoksentelevan tiellä. Maanantaina kaverimme soitti ja kertoi heidän koiransa karanneen. Silloin meille selvisi, että kyseessä oli meille tuttu koira. Olimme valitettavasti silloin kotona käymässä ja emme voineet osallistua koiran etsimiseen. Eilen illalla kuulimme, että koirasta oli havaintoja aivan muualta. Emme siksi lähteneet sitä etsimään kun tulimme takaisin tänne mökille. Tänään kaverimme taas soitti ja kertoili ettei koiraa vieläkään ollut löytynyt. Päätin iltapäivällä että minun on lähdettävä etsimään koiraa. Etsiessäni sitä sain ihmisiltä tietää, että sen oli nähty liikkuvan eilen täällä lähistöllä. Soitin kaverillemme ja kerroin tämän. Voi sitä onnea kun muutaman tunnin päästä kaverimme auto ilmestyi pihallemme ja koira oli löytynyt. Koira oli ollut niin hädissään, että oli lähtenyt omistajiaan karkuun uimaan. Onneksi lähistöllä oli vene ja he saivat koiran pelastettua. Olen todella onnellinen siitä, että sain kaverimme vakuuttuneeksi siitä, että koira löytyy täältä lähistöltä. Koirasta oli mukamas tehty havaintoja aivan toiselta suunnalta. Onneksi he uskoivat minua niin paljon, että tulivat tänne koiraa etsimään.

Miksi olen onnellinen. Siksi, että jotensakin ymmärrän koiran suurta hätää kun hän etsi omaa perhettään. Koira on varmasti matkallaan myös kohdannut todella ilkeitä ihmisiä. Miksi se muuten lähti uimalla karkuun. Onnellinen olen siitä, että koira on kotona ja perheen lapset saivat lemmikkinsä takaisin kotiin.