Olen jo kauan käyttänyt leimattujen kuvien värityksessä akvarellivärejä. Minulta löytyy sekä värinappeja ja -kyniä. Leimasinkuvien värityksessä suosin kynien käyttämistä. Niillä saa nopeasti hyvän lopputuloksen. 

Minulta löytyi kotoa 24 värin pakkaus. Olin työmatkalla ja tarkoitukseni oli värittää näitä joulukortteihin tulevia kuvia. Matkassa minulla oli kuvat muttei kyniä (kuvastaa hyvin muistini kapasiteettia tällä hetkellä). Koska minulla oli hyvää aikaa värittää ja kynät oli jäänyt matkasta pois suuntasin askeleeni Akateemiseen Kirjakauppaan. Ostin sitten tuon 60 kynän pakkauksen koska minulle on sille käyttöä. Olenhan jo aika kauan maalannut akvarelleilla.
Haaveena on, että joskus saisin ostettua itselleni 120 värin pakkauksen. Tuo 120 kynän pakkaus maksaa n. 190 euroa ja siksi se jäi tällä kertaa kauppaan. Tämä 60 kynän pakkauksen hinta on siinä 90 euroa. Kallista mutta minkäs teet.
1099750.jpg

Magnoliat olen värittänyt kynillä ja olen lopputulokseen melko tyytyväinen. Kuvassa näkyy kuvat ennen kuin olen ne vedellä käynyt läpi. Käytän aina jokaisessa kohdassa sekä vaaleita että tummempia sävyjä. Näin lopulliseen kuvaan tulee syvyyttä ja varjoja.
1099753.jpg

Oheisesta kuvasta näet miltä kuva näyttää kun se on vedellä käsitelty. 1099756.jpg
Kuvasta näkyy myös hyvin eron valmiin ja keskeneräisen kuvan välillä. Jokaisesta kuvasta tulee aina erilainen. Kaksi samanlaista kuvaa en minä ainakaan osaa värittää.